Szkoła Podstawowa nr 67 z Oddziałami Integracyjnymi im. Komisji Edukacji Narodowej

40-756 Katowice

ul. Zielona 5

tel. 32 20 23 910

sekretariat@sp67.katowice.pl

KLASY 7B I 7E NA WYCIECZCE W KOTLINIE KŁODZKIEJ

Dnia 20 i 21 września odbyła się wycieczka do Kotliny Kłodzkiej.

Klasy 7e i 7b wyjechały o 8:10 z Katowic. O godz. 12:00 mogliśmy zwiedzać wspaniałą Twierdzę Kłodzką.

W podziemnych tunelach  usłyszeliśmy dźwięk armat oraz mogliśmy przejść „krasnalem”, czyli korytarzem o wysokości 90 cm, a szerokości 60 cm. Po przejściu zobaczyliśmy gdzie kręcono ostatni odcinek serialu „Czterej pancerni i pies”, a potem Wielki Kleszcz i serce twierdzy zniszczone w czasie komunizmu.

Następnie pojechaliśmy do Kudowy Zdrój do Pijalni Wód, gdzie można było spróbować leczniczej wody, która nie jest zbyt dobra w smaku. Po pamiątkowym zdjęciu pojechaliśmy do hotelu, gdzie zjedliśmy obiadokolację. Około godziny 20:00 urządziliśmy dyskotekę, która o 22:00 niestety się skończyła i wszyscy się rozeszli do pokoi.

Z rana wyjechaliśmy do Muzeum Papieru, gdzie dawniej była wytwórnia papieru. Pan Przewodnik opowiedział nam o tym, jak wytwarzano papier. Na koniec naszego pobytu w muzeum sami mogliśmy sobie zrobić taki papier czerpany.

Następnie zwiedziliśmy  Kopalnię Złota w Złotym Stoku a potem poszliśmy do Średniowiecznego Parku Techniki, gdzie zobaczyliśmy urządzenia  ze średniowiecznej osady górniczej np. 15-metrowy kierat, 3-tonowe koło deptakowe, przeszliśmy przez  pełen tajemnic i strachów podziemny tunel, który kończy się wizytą w Chacie Kata.

Na koniec pożegnaliśmy się ze Złotym Stokiem i pojechaliśmy do Katowic.