Neurodydaktyka doktora Kaczmarzyka
Drodzy Rodzice, Kochani Uczniowie
W niniejszym artykule chciałybyśmy przybliżyć
Wam czym jest i jakie znaczenie może mieć dla nas neurodydaktyka.
Czołowym neurodydaktykiem jest
dr Marek Kaczmarzyk*, którego filmy i wykłady zamieszczamy poniżej.
Zachęcamy do zapoznania się z nimi zarówno rodziców, jak i naszych starszych uczniów
Neurodydaktyka doktora Kaczmarzyka
- Dlaczego neuro w dydaktyce?
https://www.youtube.com/watch?v=nfHeaZjqQeU - Neurobiologia empatii
https://www.youtube.com/watch?v=lg7uYLS0ULU - Zrozumieć nastolatka cz. 1
https://www.youtube.com/watch?v=pMCrlLtanNo - Zrozumieć nastolatka cz. 2
https://www.youtube.com/watch?v=X2zyskW0JSw - Dlaczego hipokampy nie chodzą do szkoły
https://www.youtube.com/watch?v=ARA-EQIIwgc&t=46s - Szkoła, hipokampy i stres. Dlaczego uczniowie tak niewiele pamiętają?
https://www.youtube.com/watch?v=Px24xChjmoQ - Problemy ze snem nastolatka
https://www.youtube.com/watch?v=HEqt8y2kCSU - Nastolatki, głośna muzyka i śmiech
https://www.youtube.com/watch?v=ntQo54y02y4 - Unikat, czyli dlaczego wszyscy jesteśmy niepowtarzalni?
https://www.youtube.com/watch?v=LnH-22ADzhs - Kuchenne ewolucje albo neurobiologia niejadka
https://www.youtube.com/watch?v=dsoC46yJFX0
Wykłady:
- Neurony lustrzane - umysły bez granic
https://www.youtube.com/watch?v=ivLcmB_Gogc - Dlaczego tak trudno zrozumieć dorosłych?
https://www.youtube.com/watch?v=_3lMyi30YKM&t=10s - Jak używać mózgu w szkole
https://www.youtube.com/watch?v=Z1oBvWpvCYw - Kij i marchewka. O niesymetrycznej naturze motywacji kar i nagród
https://www.youtube.com/watch?v=VQ5-9M6ddQ4
*dr Marek Kaczmarzyk - jeden z czołowych neurodydaktyków, będący zarówno neurobiologiem, dydaktykiem akademickim i nauczycielem z dwudziestodwuletnim stażem pracy w szkole średniej. Jest naukowcem, memetykiem i ewolucjonistą oraz autorem podręczników i programów szkolnych. Propagator dydaktyki ewolucyjnej, dziedziny zajmującej się wyodrębnieniem, rozpoznaniem i praktycznym wykorzystaniem wpływu mechanizmów ewolucyjnych (zarówno ewolucji biologicznej, jak i kulturowej) na procesy uczenia się i nauczania. Autor wielu publikacji z zakresu neurodydaktyki i dydaktyki z Pracowni Dydaktyki Biologii Wydziału Biologii
i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego.